2014-05-20

Hej hej luftrörskatarr, vi är redan väl bekanta!


Det har ju redan gått 3 veckor och tydligen kan jag vänta mig 2 veckor till. Det var den här våren det. Typiskt. Vi som haft så härligt väder! Men jag hoppas att juni, juli, augusti och varför inte resten av året, blir lika fint!

Det var alltså luftrörskatarr som ofta kommer av en virusinfektion. Tydligen vanligt men inte alls speciellt trevligt. Hostmedicin påfyllt och lite annat smått och gott så nu hoppas jag att jag får sova på natten. Sömnen är viktig och det jag tyvärr har problem med, hosta eller inte hosta. Vårdcentralen var tyvärr lika stressade och nonchalanta som vanligt. Fick en vänlig och snäll läkare men fick inte avsluta mina meningar/frågor idag heller. Få prover togs och allt gick väldigt snabbt. Förutom att jag fick vänta 20 min från bokad tid då. Det var lugnt där idag med få patienter. Förstår därför inte varför det sköttes på detta sättet. Fortsätter att vara besviken på vården och funderar på att byta vårdcentral igen. Dalbo eller Strandbjörket? Strandbjörket ligger ju nära sjön. Dalbo ligger nära oss. Det kan hända att dem erbjuder vård också ;) Tror närheten hem vinner då man oftast mår rätt risigt när man går dit. 

Har nu äntligen beställt färg och tänkte påbörja ett projekt jag planerat länge. Hoppas hoppas hoppas att jag får lite energi till det nu när jag ändå är instängd här hemma. Fortsättning följer :) 

Bilderna är tagna utanför vårdcentralen!


Over and out!

1 kommentar:

Kevin Gilmore sa...

I think you'll find your mojo just as soon as you shake your illness. Brighter days are just ahead! Chin up!!