2013-04-16

Två + fem + tre + sex = en underbar familj

I söndags bar det av mot Karlskrona för att träffa hela vår underbara familj.

Det är tyvärr väldigt sällan som vi lyckas samlas allihop då vi är utspridda i landet och alla har fullt upp. Men ibland så faller alla bitarna på plats. I söndags var en sådan dag. Till och med vädret samarbetade. En helt underbar vårdag!

Vi började med att fika ute i solen. Vaniljmunkarna var minst sagt populära. Jag åt 3 (!), shh! Och även mammas hemmagjorda rulltårta var poppis! Mums!

Sen var det dags för årets första grillning (i alla fall för mig och Jonathan) med Józsi som grillmästare. I kombination med mammas lyxiga potatissallad och en kall öl så blev det en väldigt lyckad grill premiär.


Inte helt lätt att fota 6 st barn samtidigt - LE!
János med familj bor fantastiskt bra och det fanns gott om plats för alla 6 barnen att springa runt och leka medan 10 vuxna fixade, trixade och latade sig. Vi fick t.o.m med alla på ett familjefoto (bild kommer). Även om det tog ett litet tag att samla in alla.

Så fort fotografen sa att kortet blev bra, sa det swoosh så var alla puts väck direkt. Kvar på stenen stod jag och Jonathan och vi passade på att fixa ett parfoto. För 9 år sedan var det samma fotograf som förevigade vårt bröllop!










Jag är så otroligt glad för mina syskon! Så det var väldigt roligt att ha alla under samma tak. När jag var liten så ville jag att alla skulle bo kvar hemma. Jag ville alltid ha mina bröder hos mig. Det var ett barns önskan och jag är nu glad att vi alla har ett eget hem :) Men den lilla flickan inom mig var glad att i alla fall för dagen ha alla bröderna "hemma". Det är väldigt härligt att se hur vi alla har vuxit upp till egna, väldigt olika individer, men som på så många sätt ändå liknar varandra. Och hur sällan vi än träffas är det ändå som om det var igår. Vi kan kalla det familjeband.





























Två föräldrar, fem barn, tre respektive och sex barnbarn. Det blir en stor och underbar familj!

Over and out!

Inga kommentarer: